Loppis

I dag åkte jag, mamma, Ronny, Sanna och Freja på loppis. Vi var tidigast så jag stod längst fram i kön.
Vi kom en halvtimme innan det var dags att öppna men som tur var kom pappa ut med lite kaffe till mig när jag stod och vänta.
Pappa jobbar på Karlsson auktioner som har loppisen.
Jag var även först in bland kläderna och bara efter en liten stund hör jag min syster bråka med en idiot om några jackor. Sanna säger att de kan dela på dom men han säger att han ska ha alla. Pappa kommer för att bryta men då kommer gubbens son och börjar bråka med pappa. Klädeställningen trillar och det blir ett litet bråk. Mamma, Sanna och Freja börjar gråta, det var ganska hemskt att se. Allt gick bra och mamma sa att dom kunde ta jackorna för det var inte värt det när folk ska hålla på så, det var likadant förra gången, gubben visar absolut ingen hänsyn!
Vi tog det vi hade plockat ihop, betalade och gick och lämnade sakerna i bilen. Sen var det dags för min egen lilla runda. Under tiden känner jag hur hela den familjen bara står utanför loppisen och glor ner hela min familj! Usch!

Vi sket i dom och jag fick många fina saker med mig hem. Glaskaraff, handskar, väska, nattlinne, klänning, pälsmuff och lite annat fint.
Glaskaraff och lite annatVäska och handskarSminkbord med grejor

Vi köpte julgran i torsdags :)
Vår julgran

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, får se när jag har fått igång min nya mobil och fårstått hur man gör.. kameran är ju sönder :( Och du, jag vill med på loppis....

2009-12-12 @ 13:26:23
URL: http://meandalwaysme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback