Jag var tvungen att lämna kaninen åt döden

På vägen till jobb i morse så var det långa köer på motorvägen till Malmö.
När jag hoppade av bussen i Västra hamnen var jag redan 15 minuter försenad.
Efter att jag bara har gått en liten bit hör jag ett skrik komma från sidan av vägen, där det tidigare har stått massa buskar. Jag tittar dit och ser en hel drös med fåglar som attackerar en liten kaninunge! Jag springer mot dem för att jaga bort fåglarna och självklart springer även kaninen. Ett tag såg det bra ut för kaninen sprang mot bilarna, där den hade kunnat gömma sig under men kaninen fortsätter att springa och fåglarna dyker mot den så fort dom får syn på den lilla krabaten. Jag ger mig inte och fortsätter att schasa bort fåglarna så att kaninen kan ta det lite lugnt. Dock börjar klockan bli mycket och jag var tvungen att springa till jobb. Där mitt på den öppna asfalten satt den lilla stackaren och andades tungt. Jag såg inte många fåglar i luften när jag sprang vidare men jag har ändå svårt att tro att de gav upp.

Själklart hoppas jag att den lilla sötungen han ta lite luft och springa in i det gröna på andra sidan innan det var försent.

Här har det rivits massa buskar.
Just nu byggs det för fullt i Västra hamnen. Här har de dragit loss buskar där det tidigare sprang kaniner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback