Kaos i Lund

Jag skulle gå lite ärenden innan det var dags att börja jobba. På väg mot Botulfsplatsen hör jag att någon säger att det är blodspår i snön. Tittar upp och ser fullt med poliser och nyfikna människor. Mellan bilarna och bakom avspärrningen var det en pöl met blod, en mössa och något annat, vill inte titta för mycket för jag vet att jag mår dåligt av det.

Jag fick sen reda på att det var två män i 45-års åldern som tidigare haft en dispyt och nu började bråka vid Mårtenstorget när en av dom ska in i sin bil. Det blev lite slagsmål och den ena blev knivhuggen, han sprang sedan mot Botulfs, vet inte om han blev jagad, tills han kollapsade i snön.

De kunde senare gripa killen som knivhögg honom då denna killen kom in på polistationen för att anmäla den andra för misshandel.
Knivdåd i Lund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback