Andra dagen i Paris

Denna dagen hade vi tänkt oss att spendera längst med Champs Elysées.
Vi började med att vandra en bit mot triumfbågen, trodde vi iaf. När vi har kommit en bit kommer jag på att jag har glömt kartan hemma. Vi fortsätter att gå  och går verkligen helt jävla vilse, det slutar med att vi tar en taxi fram.
Triumfbågen
Jag vid triumfbågenRoger vid triumfbågenInuti triumfbågenInuti triumfbågenRoge Inuti triumfbågen

Champs-Élysées
Swarovski i parisChamps elyseesChamps elysees 
Swarovski hade den sjukaste trappan i plexiglas fylld med kristaller, tyvärr fick jag inte lov att ta en bild på den.

På väg till Eiffeltornet

Ett husRogerEtt husEiffeltornetSeineHus klätt med växterFint husVärldens godaste crepesHästar med vagnHästar med vagn
Världens godaste crepes med nutella, kokos och vaniljglass

Eiffeltornet
Eiffeltornet sett nerifrånEiffeltornetHäst nedanför tornet
När vi var på väg in mot stan igen så hittade en gubbe en guldring på trottoaren. Han tog upp den och visade för oss, inuti var det 18 karatsstämpel. Han provade den på sitt finger men den passade inte så han sa att jag kunde få den. Jag tackade honom så hemskt mycket och när han hade gått ifrån oss en bit så vänder han sig om och frågar om han inte kan få en peng eftersom det var min lyckodag. Jag säger tvärt nej medans Roger är på väg att ta upp 5 Euro ur plånboken. Jag stoppar Roger och säger att det är en bluff, ger tillbaka ringen och säger till gubben att han kan ta ringen och gå.
När vi har blivit av med honom så var Roger lite tveksam till allt som hade hänt, han trodde lite på gubben. Roger fick mig att känna mig osäker men jag kände mig ändå nöjd med det jag hade gjort.
SeineSeine
Vi går in mot stan igen och när vi är på väg över Seine så kommer en tant och hittar en guldring på marken precis framför oss, vi skrattar båda två och förstår då att detta verkligen bara var ett trick och vi råkade ut för det om och om igen...
Någon byggnadNågon fin byggnad
Champs-Élysées  igen.
Louis VuittonLaduree ParisLaduree ParisLaduree macaroonsLaduree parfym violRogers advokat tipsade oss om Ladurée, dom säljer underbara bakverk och vi testade Macaroon s för första gången, gott! Det är underbart fint både inuti och utanpå. Jag köpte även en parfym hos dom som luktar viol, helt underbart! Parfymen kostade 45 euro och kakorna 21 euro tror jag. På bilden har jag redan hunnit äta en.
MiddagSalladMiddag
Middag på ett seglar inspirerat ställe. Salladen var riktigt god och väldigt mättande


Kommentarer
Postat av: bitterfittan

kul att du uppdaterar en massa fina du (:

2010-06-12 @ 00:48:29
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: manne

Jag är verkligen avis på er. Har alltid velat åka till paris. Här har det regnat varje dag.. Skit tråkigt är det... Kram

2010-06-12 @ 01:27:34
URL: http://mannesdikter.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Nej men jag har varit, de är vanliga korvar, soja korvar är typ de äckligaste som finns xD

2010-06-12 @ 12:26:20
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: manne

Jag vet. Här är skit tråkigt väder vill ha bättre väder.... Kram

2010-06-12 @ 12:35:05
URL: http://mannesdikter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback