End of story

Jag pratade med min syster som sa att jag skulle försöka ge ankan gröt. I ett sista försök begav jag mig på jakt efter ankan igen.
Även denna gången fick jag leta länge utan framgång. Det slutade med att jag gav gröten till hönsen och påfåglarna.
Efter det skulle jag till Ica för att handla mjölk men kom inte långt eftersom jag hör ett fasansfullt kvackande i en buske.
Jag ser att där e väldans många han änder som springer runt en viss punkt, fram och tillbaka och kvackar. Jag kollar lite närmre för att jag kände på mig att dom höll på med något. Där inne i busken ligger en hon and.
Jag vet inte om ankorna höll på att sätta på henne eller om dom sörjde. I vilket fall som hellst var det ingen vacker syn., för dom bet i henne.

Nu undrar ni ju självklart om det var ankan med den trasiga näbben och jag kan tyvärr inte svara på det eftersom jag inte kunde titta mer och närmre.

Vad händer med den döda ankan?
Jag hade precispratat med en man på kommunen innan jag gav min sista gröt till hönsen och då sa han att det var troligtvis någon som redan hade tagit den om jag hade ringt om det i morse, jag trodde och hoppades innerligt att det var sant.
Efter att jag hade hittat den döda ankan ringde jag honom igen och då sa han att han egentligen inte hade med saken att göra men att han skulle åka ner och se om han kunde hitta den. Hur förklarar man vilken buske en anka ligger i en park?

Här kommer bilder när alla äter gröt. Pilen visar hur nära den döda ankan låg.
höns och påfåglar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback