Benny the cop

Kvällen igår:
Jag jobbar och får in en del beställningar fem minuter innan stängning.
Det stormar in en kille, Torkel Petersson!
Jag glor som ett fån, står helt stilla medans han frågar killarna brevid mig om vi tar fler beställningar, ingen av dom märker något. Jag förstod inte om han snackade med dom eller vad som hände så jag bara säger "Va?" och då frågar han mig:
- Tar ni fler beställningar?
- Jag har tyvärr så mycket att göra att jag inte hinner göra färdigt er mat innan stängning, svarar jag.
- Men det gör inte mig något, svarar han.
Tankarna far runt i mitt huvud och jag vet inte vad jag ska svara. helt plötsligt fläker jag ur mig:
- Åh, jag är så svag för dig!
Han säger inget...
- Hur mycket vill ni ha? kommer jag med.
Han kan inte menyn så han börjar rabbla massa och jag tappar all fokus och det blir ganska rörigt.
- Bara lax, några bitar.
- Blir 11 bitar bra?
- Javisst, eller vad är nästa?
- 15 bitar.
- Ja, men det blir bra.
- Okej, bara lax? vill ni ha maki också.
- Ja, bara lax eller nej har ni sån söt omelett?
- Ja, det har vi.
- Några sådana också.
- Det fixar vi.
Han går och sätter sig ner och väntar medans jag skakigt och ostadigt fortsätter med beställningarna.
När jag ska göra hans beställning så kommer jag på att han kanske menade sötmarinerad tofu och inte den omeletten som jag trodde så jag måste ju självklart gå ut och fråga honom.
Han följer med bort till disken och jag visar upp de två alternativen, tur va det för han ville ha tofun.
När han har satt sig igen så säger Niklas:
- Julia, du tyckte inte att du skakade lite mycket när du visade upp dom.
Fan va pinsamt! Helt jävla skakis och starstruck!

Jag hatar egentligen kändisar som tror att dom ska få special treatment bara för att dom är kända. Egentligen ska man ju vara professionell och behandla dom som alla andra, tycker jag. I detta fallet kunde jag inte låta bli att ge honom det han ville ha för jag är som sagt "lite svag" för honom. Hur kan man inte vara det när han är så sjukt bra skådespelare och så jävla rolig?


Kommentarer
Postat av: Sanna

:-)

2010-12-19 @ 12:18:06
Postat av: freja

HAHA julia då... Jag har inte kunnat lägga upp din video, den e för stor :(

2010-12-20 @ 09:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback