Melodifestivalen!

Jag har så sjukt mycket att säga om detta spektakel så jag tänkte blogga direkt! Roger vill ju inte sitta och disskutera med mig så ni får snällt ställa upp.

Nu har det varit två bidrag redan, Manboy och Dogge och Andra generationen! Min första reaktion är ju så klart, skäms dom aldrig?!

Det märks klart att "manboy" är ny i detta, ser osäker ut, och när vattnet forsade ner över honom tänkte jag bara "OMG!".
Och Dogge, ja det vet vi väl alla redan att han har ingen gräns. Respekt?! hahah! Jo visst!

Nu är det dags för Anna Maria Espinosa... Jag saknar ord.. Nej jag kan verkligen inte säga ett ord om denna låten... tomt! Hon har fin frisyr iaf.

Nu pratar Christine, har hon en för liten klänning på sig?

Nästa bidrag, Highlights & MiSt. Han som sjunger är ju inte direkt snygg. Tror dom verkligen att dom har en chans att vinna i världen? Dansband var det ja...

Bidrag nummer 5 är Pauline. Börjar bra! Gulligt! Jag gillar hennes röst men framträdandet och scenkläderna hade kunnat vara myyyyycket bättre! Och låten är egentligen inte heller så bra. Det är nog bara hennes röst, synd för detta hade kunnat vara riktigt bra!

Andreas Johnsson! Han är söt men det funakr nog egentligen inte riktigt i världen om man är ute efter att vinna, säger jag utan att ha hört låten. Efter att ha höt låten har jag inte mer att säga.

Kalle Moreus och Orsa Spelmän, missade stavningen?. Ja.. Hahaha! varför saknar jag ord igen?

Hanna Lindblad. Jag började med att skratta lite för mig själv. det trodde jag inte om henne när man såg en söt tös i förpratet. Scenkläderna är väl coola, kanske lite överdrivna. Har jag fel när jag säger att hon inte kan sjunga?

Nu hämtar jag lite tårta.

Dags att rösta, pausunderhållning! Dolph! hihihi! Hahahaha! Landets största hacker, L. Salander. Dolph som 12-årig flicka. Christine är rolig när hon härmar folk.

Nu kommer resultatet!
AH DU SKOJAR?! Manboy?! Han går direkt vidare. Jag är besviken!

Nu ska jag även klargöra att låten heter manboy, killen heter Erik Saade något.

Mer underhållning, Hudik teater något. Dom sjunger en bra låt, Kents "Sverige", väldigt fint!

Resultat igen! Det står mellan Pauline och Hanna, SNÄLLA PAULINE!

JA! Pauline går vidare till andra chansen.

Kvällens andra globenfinalist är Andreas Johnsson.

Det var det för mig. Over and out ;) Jag vet inte om det kommer mer av programmet men jag orkar inte mer iaf.

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

så bra att ni hade trevligt (: alltså jag håller med dig om melodifestivalen, det var bara en jävla besvikelse denna lördan. jag har varit hemma hos en vän ikväll men följde inte med brudarna ut till kristall för jag är fortfarande totalt död av förkylningen

2010-02-14 @ 01:07:11
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback