Femte dagen i Paris

Eftersom detta var en söndag och de flesta affärerna har stängt då fick detta bli en dag av sevärdheter.
Vi tog tåg ner mot Notre-Dame  vilket är ganska svårt när man är nybörjare. Som tur var så hade en av våra kartor en mindre bild över alla tåglinjer så jag satt och studerade den noga innan vi hoppade på nästa tåg.
Detta vackra gick vi förbi

Notre-Dame

Jag utanför Notre DameNotre Damefönster Notre Damefönster Notre Damefönster Notre DameNotre Dameinuti Notre Dameinuti Notre Dameinuti Notre Dameinuti Notre DameEftersom det var söndag var det mässa, prästen liknade Obama och det satt massor av folk som bad överallt så man fick inte gå in på alla ställen. Det spelades läskig orgelmusik och "Obama" dinglade med en rökelse som gjorde det hela till en underlig upplevelse. Jag spelade in en video när han gjorde det och jag hoppas att jag kan klura ut hur man lägger upp den senare.
Notre DameNotre DameNotre DameNotre Dames baksidaNotre Dames baksidaNotre dameNotre dameRoger och Notre dame
Till lunch blev det barnpizza
Fransk barnpizza
På vägen till nästa ställe
Fint i ParisVackert i ParisVackert i Paris
Jardin du Luxembourg
Jardin du Luxembourg Jardin du Luxembourg Jag Jardin du Luxembourg Roger Jardin du Luxembourg Jardin du LuxembourgJardin du LuxembourgJardin du Luxembourg
Dalloyau
Fik och fontänGottisGottisgott från dalloyau

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback