Första dagen i Paris

Allting flöt på bra, bussar och tåg höll tiden. Vi var i god tid till planet så vi hann sätta oss ner och fika och jag målade mina naglar.
Roger på flygplatsen
Eftersom det var väldigt längesen jag flög sist så var jag lite nervös men jag satt verklgen klistrad vid förnstert under nästan hela flygresan. Roger fick fönsterplatsen men snäll som han är så bytade han med mig.
Öresundsbron från luftenSkanör från luftenUtsikt
Framme i Paris
flöt det på bra, vi hittade lätt på flygplatsen, hittade våra väskor och en buss som gick in till stan. Väl framme vid Triumfbågen så började det att klydda. Vi hade bestämt oss för att gå  till hotellet eftersom det inte var så långt, vilket jag ångrar idag. Visst det hade inte varit så långt om vi inte hade gått vilse, varit hungriga och jag var kissig!
Som tur är så fick jag snällt låna en toalett på ett fik och en bit längre bort satte vi oss ner för att äta vår första franska måltid, en baguette till mig och en croissant med choklad till Roger.
Tjejen som servade oss blev helt förundrade över att vi varken skulle ha kaffe eller något sötsak.

Efter det gick vi och gick och gick... Runt, upp, ner och hit och dit. När vi var nära på att ge upp så hittade vi äntligen gatan men där låg inget hotell på det nummert som jag hade i huvudet. Roger blev lagom nojjig men då tog jag upp lappen som jag skrivit ner det på och såg att det var fel sida, det låg på andra sidan kyrkan.

Receptionisten kuned tyvärr inte mycket engelska men rummet låg bra med en fin utsikt på fjärde våningen med hiss!
Jag vilar på hotelletUtiskt från hotelletKyrkan brevid hotellet
Efter en liten vilopaus gick vi ut för att upptäcka stället runt omkring, jag visste även att Moulin Rouge inte låg så långt ifrån. Även denna gången blev det en redig omväg eftersom vi ännu inte hade köpt en karta. Tur var det iaf för under den omvägen hittade jag min favorit affär med billiga kläder och massvis av skor, mer om den sen.

När vi väl hade köpt en karta gick det lite bättre. Vi kom fram till Moulin Rouge och efter det satte vi oss ner på den enda restaurang som vi besökte mer än en gång under resans gång.
Jag utanför Moulin RougeMoulin Rouge
Sen bar det av till hotellet igen och en god sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback