Sjätte dagen i Paris

Denna fina restaurang råkade vi hitta när vi letade efter annat, det var en jävla tur :)
Jag vet var jag hade sökt jobb om vi hade flyttat till Paris.
Back to the fifties
Back to the fiftiesback to the fiftiesBack to the fiftiesRoger med milkshakejohhny b good pancakes
Vi hade inte planerat så mycket denna dagen eftersom vi redan sett det mesta.

Bussresa
Vacker byggnadVackertVackertVackertVackertVackertVackertVackertVackertVackertVackertVacker fontän i Paris

Dagen hade inte gett så mycket så jag tyckte det var dags att bege sig till Avenue Montaigne för att göra något riktigt ordentligt. Så jag köpte denna skönheten!
Min Louis Vuitton Tivoli PM
Servicen inne på Louis Vuitton var verkligen det bästa jag har varit med om!
Jag velade mellan tre olika modeller och hon tog snällt fram en av varje för mig att kolla extra noga på.
Hon som hjälpte mig höll på att lära upp en praktikant så under tiden som vi stod och väntade på att de skulle skriva in mig i databasen så fick vi stå och dricka juice som de bjöd på.
De förklarade också noga hur man skulle sköta den och när det var dags att gå frågade hon om vi ville ha en guidad tur genom butiken, jag tackade snällt nej.

Hon kunde flytande engelska och även riktnummert till Sverige, vilket jag behövde när jag skrev ner mina uppgifter.

Detta är ett bra exempel på en av svårigheterna med att vara utomlands, Jag kände att jag inte var tillräcklgt trevlig mot henne på grund av mina språkkunskaper. Jag ville förklara för henne hur tacksam jag var men orden fanns inte där.

Hennes namn står på kvittot om ni någon gång har vägarna förbi och behöver god service så kan ni få namnet av mig :P

Det var verkligen den bästa upplevelsen under hela resan! Det beror nog också på att man fick gå ut med den feta kassen ur butiken. Jag hade tidigare kollat med avund på alla som gick med sina stora LV-kassar och nu var jag en av dom!

När man skulle åka buss igen var dock känslan inte lika härlig. De som nu stirrade på mig och min stora kass fick jag plötsligt medlidande för, jag vet ju hur det är att sitta i deras sits.

Nog om det!

Middag
Rogers pasta och min salladflan, kaffe och chocolate eclaire

Kommentarer
Postat av: Anonym

8) Det där haket var inte fel alls!



Tack för kepscomment! Det är en Independetkeps, gammal och solblekt. Borde köpa en ny.. :/

2010-06-22 @ 15:39:32
Postat av: Nina

Skit cool restaurang, vi har pratat om att åka till Paris men nu får vi nog göra slag i saken, vi måste ha adressen till detta stället! =)

2010-06-22 @ 16:58:00
URL: http://themis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback