Hej! Mitt namn är Julia...

Jag tycker att det är fruktansvärt kul att gå på loppis!
När jag är på loppis roffar jag åt mig stora partier med kläder, scarfs, väskor och liknande.
I dess lådor ligger det ibland päls!

Nu kommer många av er att hata mig och min lilla dubbelmoral.
Jag är vegetarian och bryr mig om djur men använder päls, ibland. Ja visst det kvittar om det är ibland eller inte för det är lika hemskt ändå!

Jag har en del pälsgrejor här hemma som jag inte ens vill ha men som har följt med i loppislådor och i större partier från auktioner.

En kommentar som jag fick i veckan, eller något, lyder:
"Jag Har redan skrivit på den listan. Men nåt jag undrar är : Hur kan du ha en lista som e emot pälsfarmining? När jag läst din blogg några gånger och du vekar använda en hel del päls själv. Tycker inte att man är djurvän när man bär päls.
Om nu päls industrin förbjuds då kan du ju inte använda dina pälsar som du nu gör. Själv är jag med i djurensrätt och skulle aldrig i mitt liv ta på mig en päls"

Hoppas att du fattar att det alltså inte hade varit något negativt för mig om det inte fanns någon pälsfarm kvar. Jag hade bara blivit glad!


OCH JA JAG VET ATT DET ÄR DUBBELMORAL ATT SÄGA ATT DET INTE ÄR OKEJ MED PÄLS OCH SEN GÅ OCH ANVÄNDA DET! Jag hatar också mig själv i bland...

Så om någon vill köpa något av mina pälsgrejor som jag har här hemma, varsågoda!


Hate me or love me, I don't care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback