Danny the dog

Igår kväll kollade vi på en film som handlar om en pojke som behandlas som en hund och tränas för att döda.
Filmen var bra men väldigt svår för mig att se på eftersom jag bara kan tänka på de tusentals hundar som dagligen behandlas så.

När de kastar ner Danny i sin bur ser jag en hunds sorgsna ögon. Hur kan någon bara ha mage att göra så?
Har ni någon gång hört en kanin skrika? Det skriket är allt jag hör när jag tänker på de två killarna som först triggade sina hundar med två kaniner och sen brände och stampade ihjäl kaninerna.
Det gör fruktnasvärt ont i hela mig när jag tänker på hur illa vissa djur behandlas. Att titta in i deras bedjande ögon, höra deras skrik på hjälp och ändå fortsätta slå och plåga dom. Jag gråter av bara tanken på det.

För mig är alla lika värda, spindel som hundvalp.

Empati och sympati ordens innebörd gör det till två av de vackraste orden som finns.
Danny the dog

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

det ligger uppe vid vannhög (:



vad ska du göra i helgen söta julia?

2010-05-21 @ 17:19:18
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Manne

Jag har oxå kollat på den filmen och den är bara så hemsk. Jag kunde inte titta på hela för det gjorde verkligen så ont i mitt hjärta och jag fick mardrömmar sen efter det. ja, jag kanske är löjlig eller en mes, men jag fick verkligen det och efter det så skrev jag en dikt om filmen om du är nyfiken så kan du gå in på bloggen och läsa den. Den heter ensamheten. Kram Manne

2010-05-21 @ 18:07:45
URL: http://mannesdikter.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

haha okejdå snygging! men hon bor en bit från entré typ (:



jag ska bara dega hela helgen, åka till stranden med hundarna och så.



synd om dig som ska worka. jobbar du hela dagar?

2010-05-22 @ 00:41:48
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Manne

Tack så mycket, jag är ganska så nöjd med den faktsikt... Hur är det annars då? kram

2010-05-22 @ 14:29:15
URL: http://mannesdikter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback