Massage

Jobb sammarbetar med en massageterapeut i stan. Vi går alltså inte på spa-massage utan riktig massage för att förebygga skador. Det är magiskt.
Första gången jag var där så förklarade jag att jag brukade få huvudvärk när jag jobbar. när han hade knådat min rygg så gick han upp mot axlarna och tryckte på såkallade triggerpunkter och jag kände hur det strålade upp i huvudet på exakt samma ställe som jag alltid har huvudvärk! Vårt jobb är ganska påfrestande för kroppen med tanke på att vi står upp hela dagarna i kutryggiga positioner, som bäddat för en ful hållning. Massageterapetuten förklarar för oss hur vi ska stå, stretcha och sköta våra kroppar för att de ska hålla oss på jobbet i flera år till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback